En allemaal met een specifieke collectie, een persoonlijke benadering en een uitstekende service en advies. Foto via Pixabay.
En allemaal met een specifieke collectie, een persoonlijke benadering en een uitstekende service en advies. Foto via Pixabay. (Foto: )

Valkenswaard nog steeds 'in de mode'

Willem-Jan Schampers

Modezaken willen zich profileren

"We kunnen er heel moeilijk over doen, maar zoals vele andere winkelcentra, heeft ook Valkenswaard te maken met leegstand en het verdwijnen van winkels. Toch heeft Valkenswaard nog steeds heel veel te bieden. Zeker wat betreft de modebranche. We hebben hier 35 modewinkels, waaronder 26 zelfstandige ondernemers. En allemaal met een specifieke collectie, een persoonlijke benadering en een uitstekende service en advies."

VALKENSWAARD - Aan het woord is Frits Geldens, de gedreven oud-bestuurder van de Verenigde Winkeliers en Winkeliersvereniging Valkenstaete. Als grote animator zet hij zich in voor het aantrekkelijk houden van het winkelgebied in het centrum van Valkenswaard. "Valkenswaard is absoluut nog steeds 'in de mode' en dit wordt dan ook breed uitgemeten in promotieactiviteiten in de media." Prachtige collecties in alle prijsklassen. Zo omschrijft Geldens wat de klanten bij de diverse winkels kunnen verwachten.

"Collecties die met veel zorg zijn samengesteld, in inkoopcentra in binnen- en buitenland. De zelfstandige mode-ondernemers hebben er 'n neusje voor en samen met de grootwinkel- en ketenbedrijven vormen zij een mooie mix." Wat Geldens zeker ook nog belangrijk vindt om te vermelden, is dat de meeste eigenaren van de winkels zelf vrijwel dagelijks in hun zaak aanwezig zijn. "Zij houden immers van het persoonlijk contact met de klanten."

In hun streven om nóg aantrekkelijker te worden voor het winkelend publiek, worden de gezamenlijke modebedrijven gesteund door het Centrum Management en Valkenswaard Marketing. "We willen ons profileren als modebranche en het is de bedoeling dat we ook in de toekomst samen verder optrekken. We hebben het dan over alle modewinkels in het kernwinkelgebied van Valkenswaard, dus inclusief de Leenderweg. Ondanks de concurrentie van internet, moeten we er met z'n allen de schouders onderzetten. Fysieke winkels zullen mijns inziens altijd blijven bestaan, maar je moet als ondernemer wel actief blijven. Ook digitaal. Zelf de regie in handen houden."

Tijdens de actieperiode, die op woensdag 25 september van start gaat, kunnen bezoekers deelnemen aan een letterspel. Bij elke zaak hangt een affiche met een letter. Deze letters vormen samen een gezegde dat betrekking heeft op de modebranche van Valkenswaard. Via een deelnameformulier, dat kan worden gehaald bij de VVV of de Hema, vult men naam, adres, telefoonnummer en eventueel e-mailadres, plus de oplossing, in. Ingevulde deelnameformulieren kunnen daarna worden gedeponeerd in de deelnamezuil, die staat opgesteld bij de klantenservice van Hema Valkenswaard.

Het letterspel eindigt op zondag 27 oktober, om 17.00 uur. De winnaars worden bekend gemaakt in het Valkenswaards Weekblad van woensdag 30 oktober. De uitreiking van de shoptegoeden (van 750, 500 en 250 euro) is op zaterdag 2 november, om 16.00 uur. Winnaars ontvangen tijdig bericht.

Meer berichten