Suze Geenen en Dominique van den Wildenberg aan de leestafel in hun nieuwe hotel. Foto: Jurgen van Hoof.
Suze Geenen en Dominique van den Wildenberg aan de leestafel in hun nieuwe hotel. Foto: Jurgen van Hoof. (Foto: Jurgen van Hoof)

Nieuwe eigenaar hotel De Valk

Ton van Helvoort

'We hebben diverse plannen'

Het sfeervolle hotel De Valk in Valkenswaard is al sinds 1922 gevestigd in een historisch pand aan de Frans van Beststraat. Het ligt zodoende in het centrum, én op korte afstand van de Malpie. Nu krijgt De Valk een nieuwe eigenaar.

Valkenswaard - In die eerste jaren had het hotel nog meer een functie van een herberg. Het lag tegenover het toenmalige station aan de lijn van Eindhoven naar België, dat in 1962 is opgeheven. In 1953 werd Jan Smets de eigenaar. Hij had toen tien kamers in zijn hotel. In 1986 kwamen er achttien bij. Na veel verbouwingen telt het 3-sterren hotel nu 26 kamers, inclusief een suite. Het hotel had door zijn uitstekende ligging en bijbehorende zaal altijd al een grote aantrekkingskracht voor het organiseren van allerlei activiteiten.

Toen Suze Geenen en Dominique van den Wildenberg onlangs hoorden dat het hotel per 1 september kon worden overgenomen, waren zij dan ook direct enthousiast. "De horeca is voor ons niet onbekend", zegt Suze. "Ik ben daarin al ruim tien jaar werkzaam en mijn man Dominique eveneens. We hebben duidelijk de voor- en nadelen met elkaar besproken. Ook al omdat we twee opgroeiende kinderen hebben van ruim twee en vier jaar. Die verdienen eveneens ook alle aandacht."

Ze vervolgt: "Natuurlijk begrijpen wij best dat Valkenswaard onder de rook van Eindhoven ligt, dat een groot aanbod van overnachtingen heeft. Wij denken echter dat dat juist een groot pluspunt is voor ons hotel. Valkenswaard wordt immers omringd door een prachtig natuurgebied voor fietsers en wandelaars uit het hele land. En wat is er nu fijner dan na een mooie fiets- of wandeltocht in ons hotel te overnachten?"

De Valk is een familiehotel, 'waar mensen elkaar graag ontmoeten onder het genot van een glaasje of een heerlijk diner'. Speciaal daarvoor wordt de menukaart aangepast. "Natuurlijk hebben we nog diverse andere plannen, maar dat kan niet allemaal in zo'n korte tijd gerealiseerd worden. Hoofdzaak is dat de kamers er perfect uitzien en dat het huiselijk gevoel in ons hotel weer terug is."

Meer berichten