<p>Brainport en PSV lanceren een vitaliteitsplatform, dat platform biedt zeven pijlers voor een gezonder leven.</p>

Brainport en PSV lanceren een vitaliteitsplatform, dat platform biedt zeven pijlers voor een gezonder leven.

(Foto: )

'Doel is een gezonde en vitale regio'

Brainport Eindhoven & PSV lanceren gezamenlijk een online platform rondom 7 vitaliteitsthema’s: doelen stellen, bewegen, voeding, nachtrust, energie & time management, sociale omgeving en ontspanning. Acht grote partijen uit de regio hebben hun kennis en expertise gedeeld en samengebracht.

REGIO - Een bewustwordingscampagne voor de 55.000 medewerkers, van de bedrijven binnen het partnership, om het platform te promoten is inmiddels gestart. Gedurende de campagne van acht weken worden video’s, tips, achtergrondinformatie en wekelijkse 'persoonlijke uitdagingen' vanuit de thema’s onder de aandacht gebracht en de doelgroep gemotiveerd. De volgende stap is het platform beschikbaar maken voor iedereen die interesse heeft.

Om als regio economisch concurrerend te blijven is het belangrijk dat de medewerkers zich goed voelen zowel op het werk als daarbuiten in hun privéleven. "Ons doel is een regio waar de mensen zich nóg fitter, vitaler en dus gezonder voelen. Alle partners samen beschikken over ontzettend veel kennis en expertise. Wij brengen dit nu allemaal samen op één platform”, aldus Victor Donker, projectleider van het Vitaliteitsplatform en Marketing Manager van de High Tech Campus: "Als partners geloven wij namelijk in de meerwaarde van het delen van kennis, zoals in onze regio continue gebeurt. Op het platform kun je heel veel waardevolle informatie vinden over bijvoorbeeld bewegen, goede voeding en slapen.” Philips weet heel veel over slaap en slaapproblemen. Jumbo helpt juist mensen bij een gezond en lekker voedingspatroon en ASML geeft advies over timemanagement. In de motiverende video's op het platform krijg je praktische adviezen van onder TU/e professor Aarnout Brombacher en oud-speler Boudewijn Zenden. Boudewijn heeft onder andere bij PSV, FC Barcelona, Chelsea, Liverpool en Oranje geleerd om in concrete doelen te denken om prestaties te realiseren. PSV directeur Toon Gerbrands stimuleert bijvoorbeeld om ‘nee' te leren zeggen. Recent is Royal Swinkels Family Brewers toegetreden, ook zij onderstrepen het belang van een vitale regio waarin talent ontwikkeld en behouden wordt. Werknemers worden opgeroepen om zich bewust te zijn van voldoende rust en meer beweging. PSV brengt hier met clubarts Wart van Zoest specifieke kennis over in.

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden